Anthem – Review
Full Article 5 minutes read

We hebben allemaal de slechte verhalen gehoord en velen hebben de game al afgeschreven voor ze hem überhaupt gespeeld hebben. De trailer heeft ons niet genoeg gehyped of overhyped en ik heb gemengde verhalen gehoord over deze game. Daarom ben ik er met een open mind in gestapt. Dit heb ik gedaan door er in het begin weinig eigenlijk niet op in te lezen en keek hierdoor er toch wel naar uit om er in te duiken.

Afbeeldingsresultaat voor anthem

Eerste indruk

Het moment dat je de game in stapt word je gelijk in het diepe gegooid. Er wordt in eerste instantie wel wat over de wereld uitgelegd en het wordt een beetje duidelijk gemaakt wat er speelt in de wereld maar veder niks. De eerste paar minuten bevind je je in een schip dat aangevallen word en je hebt contact met je teamgenoten. Dan spring je er uit, gelijk het gevecht in. Dit zorgt ervoor dat je gelijk het spel mee in genomen word.

De iets mindere kant

Doordat je in het begin meteen het spel in word gegooid, zorgt het ook een klein beetje voor verwarring. Meestal als je door een game gelijk het diepe in word gegooid, is dat om je van je stuk te brengen en een verassingseffect te geven. Bijkomstigheid is dan dat je weet in wat voor wereld je je bevind en wat het doel van het spel is. Bij Anthem is dit niet het geval en dat wordt later niet veel beter. Het spel maakt niet goed duidelijk wat de bedoeling is, wat bepaalde objecten nou zijn of hoe die werken in het spel.

Ze hebben in de game geprobeerd dit te verduidelijken door hints en scrolls achter te laten die je kan vinden. In deze scrolls is informatie te vinden, en door onderzoek hiernaar te doen kom je meer over de wereld van Anthem te weten. Nou is dit af en toe niet helemaal duidelijk, want als je kleine stukjes mist of niet kan vinden, mis je best veel informatie. Hierdoor worden veel dingen in het spel niet echt duidelijk.

Een voorbeeld hiervan zijn de verschillende factions, waarvan het nu niet duidelijk is waarom ze er zijn, en wat hun doel is. Het laadscherm sta je ook zo lang naar te staren dat je in de tussentijd gerust een gezin kunt gaan stichten.

De wereld op zich

Het is een levendige en energieke wereld. De citadel, waar je steeds terug komt tussen missies door, laat een leuke kant van de game zien. De npc’s zijn er meer voor de achtergrond maar de dialogen zorgen wel voor de leuke interacties die er zijn.

Buiten de citadel komt de game pas echt tot zijn recht. De eerste keer dat je vrije hand hebt in de buiten wereld kan je helemaal uit je plaat gaan, en echt ontdekken wat het spel kan. Je ziet dat ze veel tijd hebben gestoken in de mechanics. De soepele overloop van traveling naar combat is heel goed uitgewerkt. EA heeft het wat dat betreft erg goed gedaan.

Het is een combinatie van de spellen Destiny en Titanfall. Deze combinatie van het idee van Destiny en de gamestijl van Titanfall is heel sterk, mits goed uitgevoerd. EA komt met Anthem in de buurt, maar er zijn nog veel verbeterpunten.

Afbeeldingsresultaat voor anthem

De Combat

De combat opzich kan beter. Het helpt niet dat het richtkruis groter is dan het gemiddelde doel dat je aanricht is. Daarbij is rustig aanrichten er niet echt bij omdat er niet echt een cover systeem is dus de vijand ook alle kanten op rent. De combat is wel dynamischer dan andere achter een muurtje dekking zoeken zit er niet bij. Het meer bunny hop killen is hier beter van toepassing. Running and shooting is dan ook wel the name of the game.

Het merendeel van de wapens zijn ook per class verschillend voor de wat richtere karakters zijn lichtere wapen eerder van toepassing en moeten het eerder hebben van af stand en hun snelheid. Zwaardere karakters zijn meer van de automatische en zwaardere wapens. They will get in tot he thick of it. als je de mazzel hebt dat je in een gebalanceerd team komt helpt et door elkaars sterke en zwakke punten in te spelen.

Afbeeldingsresultaat voor anthem combat

De multiplayer

De hele game draait er uiteindelijk om dat je het met anderen speelt. Of het nou de verhaallijn is of gewoon het ronddolen in de wereld, je speelt het altijd samen met 3 andere spelers. Dit helpt wel in de game zelf, omdat je met elkaar de missies en gevechten doorloopt. EA heeft alleen niet goed gekeken naar de matchmaking.

De spelers in je team heb je niet voor het kiezen, en spelers kunnen vaak sterker of zwakker zijn dan dat jij bent. Dit zorgt ervoor dat je of te snel door een missie heen loopt of ellelang er mee bezig bent. Omdat je ook redelijk afhankelijk bent van je teamgenoten is het vaak frustrerend wanneer ze dan niet mee werken, of niet helpen met het behalen van de missie.

You have reacted on "Anthem – Review" A few seconds ago

De game zelf is leuk voor wat tijd verdrijf, maar is het weer een typische pay-to-win van EA. Des al niet te min blijft het een hele gave game om te zien, en leuk om te spelen met vrienden of gewoon met random mensen. Ik zou het sowieso aanraden om aan te schaffen, maar zou wachten op een sale (bijvoorbeeld op steam), of wanneer hij als maandelijkse gratis game op Playstation plus/Xbox gamepass verschijnt.

6.8
    4
    6