Review Terminator: Resistance
Full Article 8 minutes read

Als Terminator fan heb ik uiteraard alle films gezien en ja, ze hadden moeten stoppen na de tweede film. Maar goed we kregen nog jaren aan films en zelfs een Tv serie en ook veel games. Vorig jaar kwam daar toch eindelijk een wat serieuzere Terminator game genaamd: Terminator: Resistance. Ik kon de game voor een leuk bedrag kopen en dacht laten we het eens gaan uitspelen en er een review over schrijven. De game heb ik inmiddels uitgespeeld en het is dan nu eens tijd voor een kritische blik op deze game!

Geen Triple A titel

Belangrijk om te vertellen is dat deze game geen gigantisch budget had of zelfs een team zoals we gewend zijn van de grote Studios. Voor mij is de Studio Teyon namelijk geheel onbekend met als Uitgever Reef Entertainment die ook voor mij helemaal onbekend was. Dus stap met deze gedachten ook in een game als deze. Het is een First Person Shooter maar vergelijk dit zeker niet met een Call of Duty of Battlefield. Terminator: Resistance is een echte typische B-Game wat er zo uitziet maar ook zo speelt. En dit is totaal niet erg, vroeger was dit de standaard en was het al van als dit het is PRACHTIG! Maar we zijn nu games zoals Call of Duty gewend die gewoon een zeer mooie shooter ervaring biedt en ook op een gigantisch hoog niveau op alle fronten. De game review ik ook met deze gedachten want zou ik dit op dezelfde weegschaal leggen als Call of Duty dan blijft er weinig heel van deze game. En om dit een “budgetbak” game te noemen vindt ik net wat te minderwaardig voor een game als deze.

Heel vroeger was Terminator als verhaal en film baanbrekend en zo ver van ons bed dat we dachten ach dat loopt wel los. We zitten nu op het punt dat we auto’s zelfstandig kunnen laten rijden, ons huis op afstand kunnen aansturen met verlichting, radio en ga zo maar door. Complete fabrieken die door machines grotendeels bijv. de Tesla’s in elkaar zetten. Wij de mens komen in veel processen alleen naar voren om te controleren of om net de laatste hand eraan te leggen.

Het verhaal van Terminator is nu eigenlijk vrij simpel. In het kort: Er is een Terminator de T-800 die vanuit de toekomst naar het verleden wordt gestuurd. Het wordt teruggestuurd met 1 doel namelijk vermoord Sarah Connor. Waarom? Nou zij zal een zoon krijgen die verwerkt wordt door Kyle Reese (ja die komt ook uit de toekomst) genaamd John Connor. John zal uiteindelijk het verzet in de verre toekomst gaan leiden en zelfs Skynet (dit is Apple/Tesla/Google en Microsoft samen). Want Skynet is DE AI de uiteindelijk alles over neemt en zelfs alle nukes de lucht in schiet om zo de hele mensheid uit te roeien.

Goed dan ben je een beetje op de hoogte wie, wie is. Want eerlijk is eerlijk heb je geen Terminator film gezien dan heb je zoiets van; wat is dit. Maar ik ga ervan uit dat je Terminator heb gezien. Heb je dit niet gedaan, dat kan; speel deze game en dan ook helemaal uit. En kijk dan vervolgens naar de eerste Terminator film want het sluit wel netjes aan op elkaar. Zonder al te veel spoilers te geven je bent een simpele soldaat die uiteindelijk op allerlei missies wordt gestuurd. Het verhaal draait om jou niet om Connor of wie dan ook maar jij bent de held van de dag. Door de acties die jij onderneemt kan Connor bepaalde doelen aanvallen en misschien wel uitschakelen.

Kort gezegd: het verhaal is niet baanbrekend maar het is wel een typische Terminator verhaal, met een leuke twist dus in dit opzicht is het echt Terminator eigen en zeker tof. En misschien wel zo tof dat ze hier zelfs een Tv Serie van hadden kunnen maken. Of zelfs een film want een Terminator film die zich afspeelt in de verre toekomst zou echt eens tof kunnen zijn. Kortom met het verhaal zit het best wel goed, het had beter gekund maar ook slechter. Het is niet alsof het verhaal in de Terminator films zo geweldig waren.

Grafisch

Persoonlijk geef ik heel veel om het grafische aspect van een game. Hoe mooier, beter, scherper en realistischer de game hoe beter ik de game ervaar in mijn beleving. Nu ziet Terminator: Resistance er niet slecht uit maar het is wel even schrikken als je net van de grote games af komt. De game voelt wat leeg en eentonig aan ondanks dat er wel werk van is gemaakt qua steden die van elkaar verschillen. Maar het voelt gewoon wat kaal en gevoelloos aan. Eigenlijk zoals de laatste Terminator film zo voelt deze game er grafisch gezien aan. Maar de Terminators zien er dan wel weer vet en vol details uit. Ik denk dat hier vooral de kracht in heeft gezeten van oké de omgevingen die houden we wat minder maar de karakters en met name de Terminators die laten we er gewoon super tof uit zien. Het moment dat je in aanraking komt met de eerste T-800 dan stop je wel even met ademhalen. Wat ik hoop dat deze Studio meer budget krijgt, meer ontwikkeltijd en een vervolg gaat maken op dit deel. Want als het grafisch gezien mooier zou zijn dan zou het oprecht een mooiere en betere game worden.

Geluid

Waar ik oprecht niet tevreden mee was is het geluid. Dit is soms echt niet om aan te horen. Het ene moment knettert het geluid te hard uit je speakers terwijl het andere moment het weer te zacht is. Ook krijg je soms een soort van lichte knal te horen voordat het geluid actief is. Kortom het geluid is letterlijk niet om aan te horen. Ook merk en voel je dat het geluid er ingegooid is van zo dat zit er in. Je hoort dat een stemacteur iets heeft opgenomen en dat wordt dan in de game onder het moment geplakt en klaar. Het voelt niet aan alsof je naar een gesprek zit te kijken en luisteren. Zonde echt!

Gameplay

De game heeft meer in zijn mars dan alleen een simpele First Person Shooter. Je kan namelijk wat zij-missies doen en op deze manier een betere band op bouwen met iemand waarmee jij samen ondergedoken zit. Want je komt namelijk al vrij in het begin bij een groepje mensen die jou hulp nodig hebben en hun helpen jou dan ook weer. Op deze manier kan je betere gesprekken voeren met hun en kom je meer te weten over hun verleden. Maar je kan dus ook een dusdanige band opbouwen met een bepaalde dame of twee waarmee je tja laten we het netjes zeggen “je de bloemetjes mee buiten gaat zetten.” Het geeft net wat meer verhaal dan dat je krijgt wanneer je alleen de hoofdmissies uitvoert.

Het is een zeer lichte RPG, waarbij je dingen verzameld, je wapens kan upgraden, jezelf (skills) kan verbeteren en ga zo maar door. Dit hebben ze best wel leuk en goed verpakt in de game. Het is ook een leuke afwisseling dan alleen maar Terminators kapot schieten. Wat de Terminators betreft, als je de films bent gewend dan weet je ook wat voor soort vijanden er zullen verschijnen. In het begin ben je er bang van en kan je niks terug doen, wanneer de game vordert en jij dus ook zijn het gewoon vijanden die je toch wel eenvoudig kan uitschakelen, wat uiteraard logisch is.

Verder zitten er wat leuke minipuzzels in, denk aan een deur die opslot is welke je moet openen. Verder wanneer je een computer moet hacken ook dan heb je een leuke minigame. Handig om te weten wanneer je dit doet gaat de rest van de game soort van op pauze. Het is niet dat wanneer je in een puzzel zit opeens Arnie in je nek staat te hijgen. Je kan dit dus op je gemak doen zonder dat je wordt lastig gevallen.

You have reacted on "Review Terminator: Resistance" A few seconds ago
Review Terminator: Resistance

Al met al is Terminator: Resistance een zeer vermakelijke game. En hoewel ik het de ontwikkelaar oprecht gun is een game als deze geen € 60,00 waard. Zelf heb ik deze game voor € 34,00 gekocht en dat is het zeker wel waard. Zit genoeg gameplay in, je kan aardig wat uurtjes erin maken en voor een Terminator fan is dit zeker een toffe game. Heb je niks tot weinig met deze franchise laat deze game dan echt links liggen want het is echt voor de fans gemaakt. Persoonlijk hoop ik op een vervolg die lekker in deze lijn verder gaat namelijk in de toekomst. Grafisch meer richting 2020 in plaats van wat het nu was namelijk 2010. En het geluid deze zou echt veel en veel beter moeten. Qua verhaal hou het gewoon lekker simpel zoals Terminator hoort te zijn met een leuke twist!

6.3
  • Verhaal
    7