Rise of the Tomb Raider – Refresh
Full Article 4 minutes read

Na het spelen van het eerste deel uit 2013 werd ik weer helemaal verliefd op de Tomb Raider games. Het 2e deel in de reeks heet Rise of the Tomb Raider. Hierin gaat het verhaal over onze geliefde Lara verder. Liep je in het eerste deel nog in de Jungle, zit je nu met je bips op een grote koude berg! Brrrr… Dus zorg voor genoeg warme kleding en voor goede snowboots want die zul je veel nodig hebben in dit 2e deel van de Tomb Raider reboot!

Spelwereld

Rise of the Tomb Raider speelt zich af in verschillende delen van de wereld, zoals bijvoorbeeld in Syrië. Waar Lara haar avontuur begint. Maar al snel leid het haar naar Siberie. Waar ze vecht tegen Trinity, een cult die al jaren slechte plannen heeft met de artefacts die in de tombes te vinden zijn. Tijdens de game kom je terecht in de meest prachtige werelden, veelal besneeuwd. En heeft Lara het dus ook vaak koud. Lara heeft veel aan haar beste vriend Jonah, hij zal haar nooit in de steek laten.

Ook nu heeft onze liefdevolle dame een prachtige stem net als in het eerste deel uit 2013. ( Dat vind ik dan weer persoonlijk ) In dit deel vind je ook weer veel puzzels, en is het de bedoeling om ook weer Tombes te verkennen. Door het verhaal heen verzamel je veel artefacts, geld, dierenhuiden, moet je je eigen pijlen maken, en heb je veel manieren om de vijand dwars te zitten. Vergeet niet alle oude talen te leren. Dit brengt je nog verder in de game! Net als in de andere Tomb Raider hebben we ok hier weer kampvuren waar je je spel opslaat en je je gear kan upgraden.

Missies

Alle missies kan je doen op je eigen tempo. Je kan altijd terug naar een bepaald gebied als je geen zin hebt om de side missie meteen te doen en je liever snel door het verhaal heen blaast. Er zijn veel side missies waarbij je mensen moet helpen zodat ze je vertrouwen en je kunnen helpen bij het verslaan van Trinity.

In het begin menu staat een vakje met Expedities, hier kan je op bepaalde niveaus kleine missies doen die je weer voorzien van allerlei beloningen, materiaal, kaarten om je wapens voor andere expedities weer te upgraden en natuurlijk je gear want zonder gear kom je niet ver. Ook kan je voor credits weer die kaarten kopen. Door deze expedities te doen kan je weer hoger in het klassement komen.

Sluipen of er op los schieten. De keuze is aan jou.

Wapens en uitrusting

Lara is geen Lara zonder haar pijl en boog en haar pistool. Ze heeft zelfs in dit deel niet 1 maar 2 ijsbijlen. Ook hier moet je weer veel verzamelen om de wapens te upgraden. Krijg je met sommige missies een deel van een wapen, moet je doormiddel van openen van kisten en verzamelen van mappen en artefacts, stukken van wapens bij elkaar zien te vinden.

Een aantal wapens die beschikbaar zijn in Rise of the Tomb Raider zijn: Boog, Revolver, Semi-Auto Pistol, Heavy pistol, Assault Rifle, Bolt Action Rifle, Pump Action shotgun. En nog vele andere wapens die je door de game heen verdiend en kan upgraden.

Jagen, het is een van de dingen die de game zo leuk maakt

Jagen

Net als in de vorige game moet je ook hier weer jagen om bepaalde kleding te maken. Je krijgt later ook de upgrades van je pijlen en kan je vuur en gif pijltjes maken. Maar ook voor je pistolen geweren krijg je munitie upgrades zoals dumdum kogels.

You have reacted on "Rise of the Tomb Raider – Refresh" A few seconds ago
Shadow of the Tomb Raider

Of je nou snel door de game heen wilt of dat je uren bezig bent met schatten zoeken en tombes verkennen, ook deze game is in mijn ogen weer een topper. Mensen die Tomb Raider gespeeld hebben en willen spelen kunnen hun hart ophalen. Het is een game met veel puzzels en veel avontuur. Zoals we gewend zijn van alle oudere Tomb Raiders. Ook is het verhaal makkelijk te begrijpen voor mensen die nog nooit Tomb Raider gespeeld hebben, dit omdat ze met deze reeks terug gaan naar het begin van Lara’s avonturen.

8.8
    8
    9