Shadow of the Tomb Raider – Review
Full Article 5 minutes read

Het laatste deel in de triologie van Tomb Raider. Na 1 en 2 moest ik natuurlijk de laatste ook in mijn bezit hebben en spelen. Echt een top game. Lara gaat samen met Jonah weer achter Trinity aan. Bereid je voor op tropische warmte! Tijd om de jungle te gaan ontdekken!

Ontsnap uit de meest bizarre situaties!

Spelwereld

Lara komt terecht in de tropen, om precies te zijn in Paititi. Wat gelegen ligt in Zuid Amerika. Het is een oud stadje waar de mensen nog leven zoals vroeger, zonder technologie. Ze ontmoet daar de leider, koningin Unuratu, de moeder van Etzli, de jongen die zij gered heeft. In Paititi leert Lara vele mensen kennen, leert ze over een god, Kulkulkan ( klinkt in mijn oren nog steeds als iets anders). De omgeving in dit spel is weer van geweldige kwaliteit! Veel kleur, maar in sommige missies ook echt heel goed donker, dat is dan wel weer onhandig als je speelt op een scherm waar de zon snel in schijnt. Tijdens het verkennen van alle tempels zie je echt prachtige details zoals, schilderingen, rotswanden, pilaren die zijn afgebrokkeld. Maar ook buiten de tempels is alles echt heel mooi. Water stroomt goed, en laat ook zien als het echt hard gaat. Mensen lopen vloeiend, al praten ze soms te veel en zeggen ze tig keer hetzelfde, wat dan weer irritant kan zijn. Missies worden goed aangegeven. En ja ook in Shadow of the Tomb Raider word weer veel gepuzzeld.

Lara is klaar voor het ultime gevecht!

Missies

Alle missies in Shadow of the Tomb Raider zijn leuk om te doen, de een weer wat moeilijker dan de ander. Moet je bij een missie mensen redden, is er bij een ander een heel leger dat je ineens verrast. Tijdens de missies ontdek je nog meer van de mooie wereld waar het zich afspeelt, je verdient door speciale uitdagingen aan te gaan weer meer XP en ontdekt de meest aparte talen. Door deze talen te leren speel je geld, of belangrijke info vrij. Soms krijg je ook wapen upgrades. Veel mensen gaan graag alle tombes onderzoeken maar voor velen heb je net weer een ander wapen upgrade nodig en die hebben ze dan nog niet vrijgespeeld. De missies van de verhaallijn zijn vrij uitgebreid, nevenmissies zijn dan heel kort, of het duurt uren voor je nou gevonden heb wat je moest doen ( dit gebeurde bij mij veel).

Verstoppertje spelen! Altijd een leuk idee, vooral als je mensjes wilt vermoorden!

Wapens en uitrusting

Zoals in tot nu toe alle Tomb Raider games hebben we het meest gebruikte, en waarschijnlijk, gewilde, wapen weer tot onze beschikking: de boog! Wat ben ik dol op dat ding. Verder heb je weer 2 ijsbijlen die echt super handig zijn om vervelende slechteriken even een tikje mee te geven. Al is dat tikje dan wel het laatste wat ze voelen als ze mazzel hebben. De boog heeft verschillende soorten pijlen, normaal, gif en vuur. De gifpijlen zijn handig om te gebruiken als je vijanden in een groepje lopen, schiet (zonder dat je gezien word natuurlijk) een gifpijltje af op een willekeurig ventje en hij draait helemaal door, met friendly fire als gevolg. Altijd leuk om te zien en het scheelt je wat tijd. In deze Tomb Raider kan je je ook camoufleren door jezelf lekker onder te smeren met drek/modder. Zo is de kans dat je gezien word vele malen minder en kan je veel silent kills maken. Alle wapens komen wel zo’n beetje terug. En deze kan je allemaal door het spel te spelen weer upgraden.

Jagen is enorm belangrijk voor je outfits!

Jagen

Het jagen is inmiddels een begrip in deze game. Soms is het best moeilijk een dier af te schieten. Vogels vliegen te snel op als je niet oplet, herten huppelen veel te snel van je weg, voor je je boog eindelijk een beetje stil hebt zijn ze verdwenen. Natuurlijk kan je dan wel je instinct activeren om het hart te zoeken. Het is dus even een uitdaging om de dieren te schieten. Maar wat is een game zonder uitdaging? Juist heel erg saai! Net als de voorgaande games moet je in Shadow of the Tomb Raider voor outfits bepaalde dieren schieten en zelfs een paar keer op een dier jagen om een missie te voltooien. Deze zijn vaak de zeldzame dieren waardoor je de outfits kan vrijspelen. Het jagen is best wel belangrijk. Vele outfits hebben ook speciale voordelen die je tijdens bepaalde missies ook weer beter kan gebruiken.

You have reacted on "Shadow of the Tomb Raider – Review" A few seconds ago
Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider is naar mijn mening de mooiste in de gamereeks! Of je nou wil genieten van de omgeving, snel door de game heen wil, dol bent op het verkennen van de tombes alleen, of je gaat echt voor het verhaal, dit laatste deel is echt een topper! Shadow of the Tomb Raider. Het einde van het begin van de avonturen van Lara Croft zoals we haar vroeger hebben leren kennen. Menig man vind onze dame mooi om naar te kijken en ik snap waarom. Sinds de game uit 2013 ben ik haar ook gaan cosplayen. Ze is voor velen een voorbeeld. Een sterke, onafhankelijke, stoere meid die niet bang is voor wat schrammetjes en het ook echt niet erg vind om vies te worden! Bedankt Lara! Je bent een groot voorbeeld voor velen!

9.2
    9
    9